środa, 8 maja 2013

Działania marketingowe



·    Działania marketingowe
Działania marketingowe są nam znane powszechnie. Abyśmy mogli zająć się jego formami najpierw wyjaśnimy: Co to jest w ogóle ten marketing (w naszym przypadku internetowy), i w jakiej formie on występuje, a więc:
Marketing internetowy jest to jedna z  form marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World Wide Web). Służy ona do przesłania informacji marketingowej i pozyskania nowych klientów. Przykładami marketingu internetowego mogą być przede wszystkim różne formy reklamy np.: strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.
Początkowo reklama w Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej. W 1993 roku nastąpiła rewolucja – powstała przeglądarka internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama reklama mogła przyjąć formę graficzną. Należy pamiętać, że druga połowa lat 90. XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych, w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama internetowa są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Ale za reklamę można uznać również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.

Zalecane formy reklamy i oto pierwsza z nich:

  • Baner to najstarsza i nadal popularna forma reklamy w Internecie. Ma formę wydłużonego prostokąta, umieszczany jest w górnej części serwisu internetowego. Kliknięcie myszką powoduje automatyczne przejście do reklamowanej strony lub serwisu. Maksymalny rozmiar prostokątnego banera to 468x60 pikseli, objętość pliku do 15kB.
  • Billboard, megabaner, superbaner:  wersjami dostępnymi są tradycyjny, pływający, rozwijany - następca tradycyjnego banera, poziomy, wydłużony prostokąt, obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Wyświetlany prawie wyłącznie w najlepiej widoczniej, górnej części serwisu internetowego.
  • Skyscraper: Wyróżniamy tutaj: tradycyjny, pływający, rozwijany - nazywany także banerem pionowym. Reklama zamieszczana jest zazwyczaj z boku serwisu internetowego, najczęściej po jego prawej stronie. Jego zaleta jest duża powierzchnia i kształt.
  • Box śródtekstowy (rectangle):  Jest to baner graficzny umieszczony centralnie na stronie, wewnątrz treści prezentowanych artykułów. Tego typu banery są często zastosowane w portalach, wortalach tematycznych oraz na witrynach, gdzie prezentowane są długie artykuły lub raporty.
  • Button: Jest to niewielka, prostokątna reklama graficzna o rozmiarach 120x60 pikseli i wadze do 8 kB. zamieszczany zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego (po prawej lub lewej stronie). Button jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Flee, co oznacza, że reklamodawca wykupuje stałą obecność np. na tydzień lub nawet na dłuższy czas.
  • Reklama e-mail  newsletter                                                                                                          Jest to reklama przesyłana pocztą elektroniczną i jest ona drugim, zaraz po banerach, najbardziej rozpoznawalnym typem reklamy internetowej. Dzielimy ją na dwa podstawowe rodzaje. Pierwszym z nich jest e-mail marketing. Natomiast drugim reklama w elektronicznych biuletynach (newsletter).
Najpierw zajmiemy się krótkim opisem pierwszego z nich. E- mail marketing jest formą reklamy, przesyłanej konsumentom na ich konta e-mail, która ma może mieć kilka odmian. Najpopularniejszą jest reklama graficzna przesyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu pocztowego.
Drugi typ -mailing to nic innego jak listy poczty elektronicznej w formie plików tekstowych, html bądź flash kierowane do użytkowników kont poczty elektronicznej. Wraz ze wzrostem szybkości łączy wykorzystywanych przez użytkowników rosną także limity wielkości reklamowych przesyłek e-mailowych ustalane przez portale i serwisy dysponujące bazami danych internautów. Reklama w newsletterach bardziej nawiązuje do reklamy prasowej i internetowej reklamy typu display.
Tego typu reklama różni się od reklamy e-mail- i tu rodzi się pytanie znów:’ A dlaczego?’ A przede wszystkim dlatego, że w większości przypadków użytkownicy świadomie dokonują subskrypcji newsletterów zawierających informacje na interesujące ich tematy. Możemy tym samym stwierdzić, że skoro użytkownicy wyrazili zgodę na regularne otrzymywanie danych informacji to zapoznają się z nimi. Z tego wynika, że reklama zamieszczona w biuletynach może być bardziej zauważalna i szybciej zapamiętana. Niewątpliwie reklama w newsletterach jest skuteczniejsza niż wysyłana wprost na bezpłatne skrzynki pocztowe. Jednak pojawia się tu mały problem i już wyjaśniamy jaki. Zasięg tego typu reklamy jest mniejszy, niż reklamy e-mail, ze względu na niewielką liczbę subskrybentów biuletynów. Uzasadnieniem reklamy e-mail lub e-mail marketingu jest często określenie "opt-in e-mail", należałoby ją najpierw odróżnić od pospolitego spamu, gdyż niestety, ale reklama internetowa często kojarzona jest ze spamem. Pomimo tego negatywnego zjawiska reklama wykorzystująca e-mail nadal stanowi około 10 proc. wszystkich wydatków na reklamę w Internecie.
Kolejnymi propozycjami są:
  • Pozycjonowanie                                                                                                                        Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem). Są to działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Pozycjonowanie jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Bazuje ono na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych, które algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony oraz na weryfikowaniu już istniejących.

·         Reklama w prasie modowej i internetowej 

Wyróżniamy tutaj różne czasopisma modowe, oczywiście nie tylko dla pań, np. :
·         Avanti
·         Hot
·         Maxim( najpopularniejsze pismo na świecie dla panów).
Nie moglibyśmy także zapomnieć o portalach internetowych takich jak:
·         Groupon
·         Citeam- występuje tutaj prowizja od sprzedaży
·         Złote wyprzedaże
·         Alle trendy-tu natomiast mamy darmową reklamę jednak musi zostać zatwierdzony sklep przez administrację portalu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz