·
Działania marketingowe
Działania
marketingowe są nam znane powszechnie. Abyśmy mogli zająć się jego formami
najpierw wyjaśnimy: Co to jest w ogóle ten marketing (w naszym przypadku
internetowy), i w jakiej formie on występuje, a więc:
Marketing
internetowy jest
to jedna z form marketingu, używająca jako medium Internetu i strony WWW (World
Wide Web). Służy ona do przesłania informacji marketingowej i pozyskania nowych
klientów. Przykładami marketingu internetowego mogą być przede wszystkim różne
formy reklamy np.: strony rezultatów wyszukiwarki,
baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych,
interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.
Początkowo reklama w
Internecie przyjmowała formę tzw. mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą
poczty elektronicznej. W 1993 roku nastąpiła rewolucja – powstała przeglądarka
internetowa Mosaic, która potrafiła wyświetlać grafikę i ramki. Od tej pory
reklamodawcy mogli dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców, a sama
reklama mogła przyjąć formę graficzną. Należy pamiętać, że druga połowa lat 90.
XX wieku, to bardzo dynamiczny rozwój Internetu i technologii z nim związanych,
w tym także reklamy. Jedną z popularniejszych form jaką przyjmuje reklama
internetowa są banery. Oprócz nich, według badań Gemiusa najbardziej znaną
formą reklamy internetowej jest mailing reklamowy. Ale za reklamę można uznać
również ogłoszenia internetowe lub aukcje internetowe.
Zalecane formy reklamy i oto pierwsza z nich:
- Baner to najstarsza i nadal popularna forma reklamy w Internecie. Ma formę wydłużonego prostokąta, umieszczany jest w górnej części serwisu internetowego. Kliknięcie myszką powoduje automatyczne przejście do reklamowanej strony lub serwisu. Maksymalny rozmiar prostokątnego banera to 468x60 pikseli, objętość pliku do 15kB.
- Billboard, megabaner, superbaner: wersjami dostępnymi są tradycyjny, pływający, rozwijany - następca tradycyjnego banera, poziomy, wydłużony prostokąt, obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Wyświetlany prawie wyłącznie w najlepiej widoczniej, górnej części serwisu internetowego.
- Skyscraper: Wyróżniamy tutaj: tradycyjny, pływający, rozwijany - nazywany także banerem pionowym. Reklama zamieszczana jest zazwyczaj z boku serwisu internetowego, najczęściej po jego prawej stronie. Jego zaleta jest duża powierzchnia i kształt.
- Box śródtekstowy (rectangle): Jest to baner graficzny umieszczony centralnie na stronie, wewnątrz treści prezentowanych artykułów. Tego typu banery są często zastosowane w portalach, wortalach tematycznych oraz na witrynach, gdzie prezentowane są długie artykuły lub raporty.
- Button: Jest to niewielka, prostokątna reklama graficzna o rozmiarach 120x60 pikseli i wadze do 8 kB. zamieszczany zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego (po prawej lub lewej stronie). Button jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Flee, co oznacza, że reklamodawca wykupuje stałą obecność np. na tydzień lub nawet na dłuższy czas.
- Reklama e-mail newsletter Jest to reklama przesyłana pocztą elektroniczną i jest ona drugim, zaraz po banerach, najbardziej rozpoznawalnym typem reklamy internetowej. Dzielimy ją na dwa podstawowe rodzaje. Pierwszym z nich jest e-mail marketing. Natomiast drugim reklama w elektronicznych biuletynach (newsletter).
Najpierw zajmiemy się krótkim opisem pierwszego z
nich. E- mail marketing jest formą reklamy, przesyłanej konsumentom na ich
konta e-mail, która ma może mieć kilka odmian. Najpopularniejszą jest reklama
graficzna przesyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu
pocztowego.
Drugi typ -mailing to nic innego jak listy poczty
elektronicznej w formie plików tekstowych, html bądź flash kierowane do użytkowników
kont poczty elektronicznej. Wraz ze wzrostem szybkości łączy wykorzystywanych
przez użytkowników rosną także limity wielkości reklamowych przesyłek
e-mailowych ustalane przez portale i serwisy dysponujące bazami danych
internautów. Reklama w newsletterach bardziej nawiązuje do reklamy prasowej i
internetowej reklamy typu display.
Tego typu reklama różni się od reklamy e-mail- i
tu rodzi się pytanie znów:’ A dlaczego?’ A przede wszystkim dlatego, że w
większości przypadków użytkownicy świadomie dokonują subskrypcji newsletterów
zawierających informacje na interesujące ich tematy. Możemy tym samym
stwierdzić, że skoro użytkownicy wyrazili zgodę na regularne otrzymywanie
danych informacji to zapoznają się z nimi. Z tego wynika, że reklama
zamieszczona w biuletynach może być bardziej zauważalna i szybciej zapamiętana.
Niewątpliwie reklama w newsletterach jest skuteczniejsza niż wysyłana wprost na
bezpłatne skrzynki pocztowe. Jednak pojawia się tu mały problem i już
wyjaśniamy jaki. Zasięg tego typu reklamy jest mniejszy, niż reklamy e-mail, ze
względu na niewielką liczbę subskrybentów biuletynów. Uzasadnieniem reklamy
e-mail lub e-mail marketingu jest często określenie
"opt-in e-mail", należałoby ją najpierw odróżnić od pospolitego spamu, gdyż niestety, ale
reklama internetowa często kojarzona jest ze spamem. Pomimo tego negatywnego
zjawiska reklama wykorzystująca e-mail nadal stanowi około 10 proc. wszystkich
wydatków na reklamę w Internecie.
Kolejnymi propozycjami są:
- Pozycjonowanie Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem). Są to działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Pozycjonowanie jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego. Bazuje ono na znanych elementach działania algorytmu wyszukiwarek, ciągłym poznawaniu nowych, które algorytmy biorą pod uwagę przy rangowaniu strony oraz na weryfikowaniu już istniejących.
· Reklama w prasie modowej i internetowej
Wyróżniamy tutaj różne czasopisma modowe, oczywiście nie tylko dla
pań, np. :
·
Avanti
·
Hot
·
Maxim( najpopularniejsze pismo na świecie dla
panów).
Nie moglibyśmy także zapomnieć o portalach internetowych takich jak:
·
Groupon
·
Citeam- występuje tutaj prowizja od sprzedaży
·
Złote wyprzedaże
·
Alle trendy-tu natomiast mamy darmową reklamę
jednak musi zostać zatwierdzony sklep przez administrację portalu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz