środa, 8 maja 2013

Programy lojalnościowe



·    Programy Lojalnościowe
Program lojalnościowy to długotrwałe działania marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami. Właściwie dobrana strategia programu lojalnościowego pozwala zwiększyć  sprzedaż produktu  przy znacznie mniejszych kosztach innych form promocji i reklamy. Przykładem popularnego programu lojalnościowego jest premiowanie każdego zakupu punktami (proporcjonalnie do wydanej kwoty), które klient może następnie wymienić na nagrody. Jak potwierdzają badania, programy lojalnościowe są efektywne i mają realny wpływ na sprzedaż, a ponad połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta .Prezentujemy tu jedne z najbardziej efektywnych programów jakie występują:

·         oferta 1 – Punkty -> bony
Program lojalnościowy (punktowy) jest bardzo popularnym narzędziem, włączanym w wielu sklepach internetowych. Jak sama nazwa wskazuje, program ten ma stymulować lojalność, poprzez przyznawanie punktów.Za wydane w sklepie pieniądze przyznaje się punkty. Przelicznik może być dowolny. Dla przykładu może posłużyć program lojalnościowy księgarni Gandalf (WWW.gandalf.com.pl) .  Tam za każde wydane 50 zł otrzymuje się punkt. Następnie punktami można opłacać zamówienie bądź przesyłkę.  W panelu klienta można  śledzić saldo i historię punktów dla każdego klienta z osobna, co jest dodatkowym stymulatorem dla klienta, aby być stałym nabywcą.


·         oferta 2 Punkty ->rabat procentowy
Rabaty są kolejną propozycją uatrakcyjnienia oferty sklepu internetowego. Osoba otrzymująca taki bon może go wykorzystać w sklepie w trakcie dokonywania zakupów. Po uzyskaniu odpowiedniej kwoty zakupów (np. 500 zł) klient otrzymuje rabat promocyjny (od 2% do 10 %) na następną transakcję. 



·         Oferta 3
Korzystanie z  programu PAYBACK. Program ten polega na zbieraniu przez naszych klientów punktów. Program daje nam niezliczoną ilość klientów, ponieważ jest się wymienianym na stronie Payback jako ich partner. Jeżeli klient płaci przez Payback otrzymuje zwrot do 10% kwoty swoich zakupów. Warunki współpracy określa się bezpośrednio z Payback. 


·         Oferta 4 Bony podarunkowe np Gift card



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz