·
Programy Lojalnościowe
Program lojalnościowy to
długotrwałe działania marketingowe służące do budowania oraz podtrzymywania
pozytywnych relacji z wybranymi, najbardziej atrakcyjnymi dla firmy klientami. Właściwie
dobrana strategia programu lojalnościowego pozwala zwiększyć sprzedaż produktu przy znacznie mniejszych kosztach innych form
promocji i reklamy. Przykładem popularnego programu lojalnościowego jest premiowanie
każdego zakupu punktami (proporcjonalnie do wydanej kwoty), które klient może
następnie wymienić na nagrody. Jak potwierdzają badania, programy lojalnościowe
są efektywne i mają realny wpływ na sprzedaż, a ponad połowa Polaków przyznaje,
że bierze udział przynajmniej w jednym programie lojalnościowym lub posiada
kartę stałego klienta .Prezentujemy tu jedne z najbardziej efektywnych
programów jakie występują:
·
oferta 1 – Punkty -> bony
Program lojalnościowy (punktowy)
jest bardzo popularnym narzędziem, włączanym w wielu sklepach internetowych. Jak
sama nazwa wskazuje, program ten ma stymulować lojalność, poprzez przyznawanie
punktów.Za wydane w sklepie pieniądze przyznaje się punkty. Przelicznik może
być dowolny. Dla przykładu może posłużyć program lojalnościowy księgarni
Gandalf (WWW.gandalf.com.pl) . Tam za
każde wydane 50 zł otrzymuje się punkt. Następnie punktami można opłacać
zamówienie bądź przesyłkę. W panelu
klienta można śledzić saldo i historię
punktów dla każdego klienta z osobna, co jest dodatkowym stymulatorem dla
klienta, aby być stałym nabywcą.
·
oferta 2 Punkty ->rabat procentowy
Rabaty są kolejną propozycją
uatrakcyjnienia oferty sklepu internetowego. Osoba otrzymująca taki bon może go
wykorzystać w sklepie w trakcie dokonywania zakupów. Po uzyskaniu odpowiedniej
kwoty zakupów (np. 500 zł) klient otrzymuje rabat promocyjny (od 2% do 10 %) na
następną transakcję.
·
Oferta 3
Korzystanie z programu PAYBACK. Program ten polega na
zbieraniu przez naszych klientów punktów. Program daje nam niezliczoną ilość
klientów, ponieważ jest się wymienianym na stronie Payback jako ich partner.
Jeżeli klient płaci przez Payback otrzymuje zwrot do 10% kwoty swoich zakupów.
Warunki współpracy określa się bezpośrednio z Payback.
·
Oferta 4
Bony podarunkowe np Gift card
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz